Ehm

Sitter hemma hos mor min och äter lite mat och kollar runt på internet efter lite roliga jobb och försöker adressändra så att jag får hjälp av soc i Gävle så fort som möjligt.

Haha ringde ju soc i Gävle i tisdags.
- Är du skriven i Gävle?
- Nej, jag är skriven i Hofors. Men jag måste verkligen komma härifrån så fort som möjligt.
- Jamen är du inte i Gävle så kan vi inte hjälpa dig.
- Men jag har fått höra att ni hjälper människor i kris, och nu är det så att jag verkligen kommer ta livet av mig om jag inte får komma härifrån.
- Pff, det är inte vårat problem. Vi kan inte hjälpa dig om du är skriven i Hofors. I såna fall får du hitta någon som du kan skriva in dig hos och sen be oss om hjälp.
- ...
Trevliga människor dom på soc är <3

Nej men så nu, nu jävlar ska jag ändra på allt!
Jag ska in på jobbintervju på tisdag, på ett jobb där jag tjänar 15000 i månaden (före skatt dock), för att sälja tvättmedel. Helt okej, faktiskt!
Och så ska jag fixa med adress och lägenhet så soc hjälper mig. Eller ja, får jag jobbet och tjänar så mycket, så kommer soc inte behöva hjälpa mig, men sådär i förebyggande syfte. Eller nått.. Jag vet inte. Bara jag kommer härifrån så är jag lycklig!

Nej nu ska jag fortsätta med det jag höll på med.


-  Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0